avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marthin z miasteczka Poznań. Mam przejechane 14093.83 kilometrów w tym 245.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 26.82 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Marthin.bikestats.pl

Kwiecień, 2009

Trening: przez Brdow z ZSP Kłodawa

Środa, 29 kwietnia 2009 · dodano: 29.04.2009 | Komentarze 3

W ośmioosobowym składzie. Kręciło się dziś naprawdę fajnie. Przez Leszcze, Zalesie, Brdów. Później miało być przez Wrzącą Wielką i Lipie Góry powrót, ale Chrzanek (Przemek) złapał kapcia i mieliśmy postój, po czym powróciliśmy normalnie przez Luboniek.
Ładna średnia wyszła. Podsumowanie miesiąca będzie jutro. ;)

ekipa © Marthin

Łukasz © Marthin

Plastic © Marthin

Plastic i jego Lamborgini © Marthin

Lamborgini © Marthin

Pan Dyrektor © Marthin

• Sprzęt Fanti GO

Odkrywanie nowych terenów. Korzecznik, Brdów, Modzerów

Niedziela, 26 kwietnia 2009 · dodano: 26.04.2009 | Komentarze 1

Dziś coś długo zwlekałem się z jazdą. Przełożyłem licznik z kolarki do Magnuma i w drogę. W Bierzwiennej skręciłem koło kościoła w prawo, przejechałem asfaltem przez Rysiny i w lewo na Korzecznik szutrem i to białym. Objechałem jeziorko. Skończył się szuter, pojawił się piach. I to nie byle jaki. Potańczyłem trochę w nim i jakoś dobiłem do szosy [263]. Chwila zastanowienia... jadę na Brdów, jednakże nie zatrzymuję się tam. Słońce chyli się ku zachodowi a ja już za Brdowem, patrze sobie na jeziorko Modzerowskie. Zjadłem kanapkę i do domu z wiatrem idealnie prosto w pysk.

Las przy Korzeczniku © Marthin

Tam za drzewami jest jezioro © Marthin

Kategoria 0-50 km, MTB, Samotnie

Kolejna setka! Konin

Sobota, 25 kwietnia 2009 · dodano: 25.04.2009 | Komentarze 3

Uff... napisałem cały wpis i mi go wcięło. Ehh. Wrr:/ Piszę go od nowa, a więc:

Kolejna to już setka, a właściwie dopiero druga. Wstałem o 12tej. Miałem wstać wcześniej, ale tak to już w soboty bywa, że śpię jak niedźwiedź i nie daję rady obudzić się z rana. 13:20 wyruszyłem w stronę Konina. Mknąłem krajową dwójką [2]. Do Koła nawierzchnia średnia dalej już ładne szerokie pobocze, mały ruch i lekko pagórkowaty teren. Na jednym ze zjazdów wykręciłem 67,9km/h, nowy VMax. W Koninie wpadłem do Madzi, posiedziałe, pogadaliśmy i powrót. Przez Kramsk, Mostki, Babiak, Bierzwienną.
Dojeżdzając do Babiaka podziwiałem sobie zachodzące słońce przy kompletnie bezchmurnym niebie. Poźniej zapadł półmrok i jakoś dokręciłem do domu. W stronę Konina z wiatrem Vśr 31,1km/h, wracając pod wiatr już nieco wolniej.

krajowa dwójka © Marthin

Kategoria >100 km, Samotnie, Szosa

Przez Lipie Góry i Bugaj

Piątek, 24 kwietnia 2009 · dodano: 24.04.2009 | Komentarze 0

Dostałem po południu dzwoni Chrzanek czy gdzieś jedziemy. Nie mogłem odmówić. Czterech naszych pojechało do Trzebnicy na jutrzejszy wyścig. My, młodziki (do 18lat) zostaliśmy.

Kłodawa - Lipie Góry - Bugaj - Kłodawa

Drzewko © Marthin

Chrzanek © Marthin

Ja, Marthin © Marthin

Trening: przez Brdów

Środa, 22 kwietnia 2009 · dodano: 22.04.2009 | Komentarze 0

40km z Chrzankiem i Dawidem przez Brdów.

Chrzanek © Marthin

Bugaj © Marthin

Chodecz i nowy VMax 63,9km/h

Wtorek, 21 kwietnia 2009 · dodano: 21.04.2009 | Komentarze 3

Najpierw na działkę spokojnym tempem, pobawić się w makrofotografię. Upolowałem fajną muszkę. Później powrót do domu i przebrać się w rowerowe ubranie. Jako cel na dzisiaj obrałem Chodecz i znajdujący się tam zjazd/podjazd o 7% nachyleniu. Dziwne to miejsce jest. Jest zjazd i podjazd strasznie krótki 350m i między tym jeszcze zakręt jest. Tak więc na zjeździe gdy nabrałem właściwą prędkość zaczynał się zakręt i podjazd i zwalniać trzeba. Vmax dziś w Chodczu to 63,9kmh. Gdyby po zjeździe był kawałek prostej, można by się spokojnie rozbujać do 75km/h, ale i tak nie mogę narzekać. W stronę Chodcza miałem nieźle pod wiatr i nie walczyłem o prędkość, za to powrót było o wiele milszy (no) i szybszy oczywiście. ;)

Mucha © Marthin

Fanti na działce © Marthin

Podjazd w Chodczu © Marthin

Fanti © Marthin

Trening: przez Brdow z ZSP Kłodawa, HAPPY:D

Poniedziałek, 20 kwietnia 2009 · dodano: 20.04.2009 | Komentarze 0

Maść (Naproxen) zaczyna pomagać. Ból w kolanie przeminął. Udało się wykręcić 40km w pełni sprawnie i do końca.
Pierwsze 10-11km na małym blacie (42t), dla rozgrzewki mięśni. Przy 30 paru kmh robił się "młynek" i śmiesznie to musiało wyglądać. Czasem wybiłem się na przód grupy (ha, 8 osób to już peleton :P) i robiłem zdjęcia. Minęliśmy spokojnie Brdów i w okolicach Lubońka, po lekkim zjeździe nie zmieściłem się na zakręcie i zacząłem tańczyć w piasku. Lewo asfalt, prawo piękny zielony rów. Trochę mną porzucało po piachu, zwolniłem. Udało się wjechać z powrotem na szosę. Obyło się bez gleby. Hura. Jadę dalej, muszę przecież dogonić grupę, znów kręcę młynek na małej tarczy pod górkę i już razem. Chwila swobodnego kręcenia 30kmh i od Bierzwiennej ostrzejsze tempo w granicach 37-41km/h. Mówiąc krótko wracam do świata żywych i kręcących na szosie. Zadowolony jak nigdy.

• Sprzęt Magnum

Spokojna regeneracyjna jazda.

Sobota, 18 kwietnia 2009 · dodano: 18.04.2009 | Komentarze 0

Spokojna jazda na Magnumie. Kolano jeszcze nie wyzdrowiało, ale rekreacyjnie jeździć można. Przez Straszkówek i inne okoliczne wsie sobie kręciłem i rozmyślałem.

Kategoria 0-50 km, MTB, Samotnie

Trening: do Brdowa z ZSP Kłodawa

Środa, 15 kwietnia 2009 · dodano: 15.04.2009 | Komentarze 0

Kłodawa - Leszcze - Brdów - Luboniek - Kłodawa, nasza standardowa czterdziecha. :D

Kolano nadal daje o sobie znać. Traktuje je aktualnie maścią, przed treningiem było rozciąganie mięśni/rozgrzewka. Siodełko opuściłem nieco niżej i cały czas jechałem na małym blacie (42t), a dokładniej na przełożeniu 42x16, czyli wysoka kadencja. Gdy na liczniku wybił trzydziesty kilometr odezwało się kolanko, odpuściłem i dalej już kręciłem sam powolnym tempem, byle by dojechać do celu powrotnego.

Nasza ekipa, od lewej: Pulpet, Plastic, Dawid i ja. Brakuje na foto Chrzanka i pana dyrektora.

Gdzieś przed Zalesiem

Plastic!

Chrzanek pompuje Univegę, którą to właśnie wypożyczył

<h3>PS. Tysiąc kilometrów przejechanych na kolarce już :D </h3>

• Sprzęt Fanti GO

Do rowerowego po zacisk do piasty. Problem z kolanem.

Wtorek, 14 kwietnia 2009 · dodano: 14.04.2009 | Komentarze 0

Kłodawa - Bugaj - Koło - Bugaj - Brdów - Przedecz - Kłodawa

Musiałem skoczyć do sklepu rowerowego po zacisk do tylnej piasty. Najkrótszy wariant zakładał 40km, ale za to krajową dwójką [2], a tam strasznie dziurawe pobocza. Pojechałem więc nieco nadrabiając kilometrów. Zamiast 20km w jedną stronę to 33, ale co tam. Dojazd do Koła ze średnią 30,1 km/h, tam do rowerowego, rundka po mieście i wylot na Bugaj [nr 470]. I w tym momencie odezwało się kolano. Zaczęło coś pochrupywać w ścięgnach albo wiązadłach. Każdy obrót korbą to ból. Trzeba było zwolnić tempo. Robienie postoi po drodze nie było najlepszym pomysłem, gdyż przy ruszaniu kolano drętwiało i nawalało. Już w czwartek po setnym kilometrze kolano zaczęło coś dziwnie pracować i do końca dnia nie mogłem chodzić. Kilka dni przerwy wymuszone wyjazdem na święta do Gdyni (nie rowerem :P) i nic nie dokuczało, dopóki nie było obciążenia. I znów to samo. Chodzić ciężko. Nasmarowałem "Viprosalem B" i zobaczymy czy pomoże. Jak nie to trzeba będzie się udać do lekarza. Wszakże tego nie mogę lekceważyć.
Przyczyny problemu:
* jeżdżę w krótkich spodenkach, ale jest +20 stopni. Czy może w długich powinienem
* nie było rozgrzewki i rozciągania przed jazdą

W Przedczu wstąpiłem zobaczyć czy są jakieś nowe używane rowerki z Danii.
Jest fajny rowerek za 200złociszy. Rama X-Zone IMPULSE, na oko to ze 14kg waży, rama ALU, napęd Shimano Acera albo Alivio (było mega kółko w tylnej przerzutce), hamulce Alongha, manetki te obrotowe (szit), amorek ZOOM. Rama nigdzie nie bita. Ile taki nowy mógłby kosztować? 600zł 700zł ? Zaraz zapodam foto.