avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marthin z miasteczka Poznań. Mam przejechane 14093.83 kilometrów w tym 245.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 26.82 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Marthin.bikestats.pl

Maj, 2009

Trening z ZSP Kłodawa: Pętla Brdowska

Czwartek, 14 maja 2009 · dodano: 14.05.2009 | Komentarze 0

Po 10 kilometrze pod kask wpadła mi pszczoła lub inny bzykacz, po czym odpadłem od grupy i jechałem swoim tempem.

Kategoria 0-50 km, Szosa, Towarzysko

Pętla Drawska 2009 - Choszczno - 85km

Sobota, 9 maja 2009 · dodano: 09.05.2009 | Komentarze 3

Start z 19 grupy o 9:30. Stojąc na starcie uśmiechamy się do obiektywów, robią nam zdjęcia. Na zegarze wybija czas startu, 9:30. Pip, pip, pip.... Ruszyliśmy. 8osobowa ekipa z Kłodawy w jednej grupie startowej w biało-czerwono-czarnych strojach CSC. Pogoda piękna, słoneczko zaczyna przyświecać, coraz cieplej. Po niecałym kilometrze, wyjeżdżając z Choszczna obluzował się i przesunął magnesik na sprzysze (jak się to pisze?) i mogłem jedynie podziwiać liczbę O[słownie zero]. Zapuściłem przełożenie 50x16 i tak jechałem już do końca maratonu. Po 45minutach zjadam Snickersa, chwila moment i już jesteśmy w Kaliszu Pomorskim na bufecie. Biorę banana w łapę i jadę dalej krzycząc dumnie "275", żeby mnie odnotowali na punkcie kontrolnym. Ruszamy w kierunku Choszczna po bruku cześć osób zamiast skręcić w lewo, pojechała prosto, w tym i ja. Szybki nawrót i jedziemy brukiem. Wbijamy na asfalt. Nie ma nikogo w czołówce, kto by poprowadził. Wbijam się na przód i daję zmianę, wydaje mi się że nawet dość dobrą. Po 10minutach daję się wyprzedzić. Podziwiam sobie widoki, piękne, oj piękne. Odbijamy w prawo na Recz. Przejeżdżamy asfaltem przez park krajobrazowy jakiś albo drawienski park narodowy (o ile jest taki). Po drodze mijam piękną rzekę Drawa. Zdjęć w trakcie jazdy niestety nie robiłem. Banan w kieszeni się rozmiażdżył. Pozostała po nim lepka masa, mimo to wchłonąłem go. :D Ostatnie 15-13min zaczyna się rwanie. Jedni rzucają się na przód, próbują uciekać, po czym reszta ich dogania. W Choszcznie już, 150m przed metą, na rondzie drogę zastawiły nam samochody. Ja, za Chrzankiem po chodniku między BMW a czymśtam po chwili przebiłem się z trudem. Atakujemy do samego końca. Dawid wjechał o sekundę szybciej na metę, co dało mu 2miejce w M1, mi przypadło 3miejsce w tej samej kategorii. 20msc w OPEN. Możliwe, że coś się jeszcze zmieniło, ale na stronie nie ma jeszcze wyników.

DST: 85km

Kategoria 0-50 km, Szosa, Towarzysko

Majowa setka!

Poniedziałek, 4 maja 2009 · dodano: 04.05.2009 | Komentarze 1

Zamontowałem bagażnik do szosówki i w celach testowych wiozłem na nim plecak. 8:50 wyruszam spod domu. Jadę krajówką w stronę Koła. Wiatr bije prosto w twarz. Próbuje ostudzić moje zapały. Udaje mu się jedynie skutecznie zmniejszać moją prędkość. Żadnych myśli o tym, by wrócić się do domu. Z bezchmurnego nieba robi się szaro i ponuro z minuty na minutę. Wieje wciąż okropnie, na szczęście nie pada. W kole spędzam trochę czasu w sklepie rowerowym wypytując o ceny poszczególnych części i akcesoriów. Kupuję tylko spinkę do łańcucha. Jadę dalej, w kierunku Brdowa. Wlekę się wręcz pod wiatr, nie walczę z nim. Musiałem objechać remontowany most w Babiaku. Koleś z ochrony mówił coś wczoraj, że most będzie gotowy gdzieś za miesiąc. Tak więc może na Euro skończą. Za Babiakiem miałem odbić w prawo na Lubotyń lub Bogusławice, ale żadnych znaków nie widziałem to powędrowałem do Sompolna. Tam nie zagłębiam się w miasto, odbijam od razu na Izbicę Kujawską. Po 50km udręki zaczyna nareszcie wiać w plecy. Wokół mnie coraz piękniejsze widoki. W Lubotyiu zatrzymuję się nad jeziorkiem, jem kanapki, popijam posłuchując przy tym radia, rozmyślam trochę i ruszam dalej. Zachmurzenie jakby zmalało. Oczy nadal cieszą piękne widoki z rzepakiem w roli głównej. Smak prawdziwej wiosny. W Izbicy również nie wjeżdżam już w miasto, tnę dalej na Brdów. W Świętosławicach postój na pączka, którego zakupiłem w tamtejszym spożywczaku. Tnę dalej. W kolanie zaczela niemiłosiernie strzelać, noga drętwieje. Wrr. Stop. Chwila regeneracji, jestem już w Brdowie, później w Przedczu i już w domu.

Bogusławice © Marthin

Rzepak © Marthin

Pole © Marthin

Kategoria >100 km, Samotnie, Szosa

Świetny trening z ZSP Kłodawa: Izbica Kuj., Sompolno

Niedziela, 3 maja 2009 · dodano: 04.05.2009 | Komentarze 0

O 15:30 ustawka z kolarzami z ZSP Kłodawa u pana dyrektora. Ja, Pulpi, Chrzanek Piotrek, Chrzanek Przemek, pan dyrektor i jeszcze jeden kolarz z Kłodawy którego nie znam. Do Brdowa mocne tempo ze średnią 36,6km/h. Odbijamy w prawo na Izbicę Kujawską. Chwilę czekamy na Piotrka, który został lekko z tyłu. Ruszamy dalej. Pogoda piękna, prawie bezwietrznie (wiatr 5-7km/h) i bezchmurne niebo. Chociaż ja osobiście wolę lekkie obłoczki niż błękitny bezkres. Kilometry lecą w zawrotnym tempie, choć już nieco wolniej niż do Brdowa. W Izbicy odbijamy na Sompolno. Przejeżdżamy przez Bogusławice, następnie przez Lubotyń i przepiękne jezioro lubotyńskie. I już w Sompolnie. Kierunek na drogę wojewódzką nr 263 i tniemy dalej. Dojeżdzamy do Babiaka i próbujemy przejechać przez nieukończony jeszcze most. Ochroniarz, zbulwersowany już próbuje nas zatrzymać. Przeszliśmy z rowerami praktycznie już cały most, a ten dziad karze nam się wracać. Z głupim nie będziemy się awanturować i robimy objazd dojeżdzając do Brdowa, stamtąd na Bugaj i przez Luboniek do Kłodawy. Końcówka dość ostra.

• Sprzęt Fanti GO

Włocławska setka z WKKR Cyklista!

Sobota, 2 maja 2009 · dodano: 04.05.2009 | Komentarze 2

Około godziny 11tej idę do sklepu po chleb, patrzę sobie i widzę, że przez miasto przejeżdża dość spora grupa rowerowych turystów obładowanych sakwami. Gdy wracałem zobaczyłem, że stoją na parku, więc podchodzę, witam się i pytam skąd i dokąd jadą. Po wymianie kilku krótkich zdań oznajmiam, że tylko się przebiorę w coś rowerowego i ruszam z nimi. Jechali z Włocławka przez Chodecz i jadą dalej przez Krośniewice krajówką do Włocławka, wyruszyli z domu o g. 8:00.
Jestem już na miejscu z rowerem, ubrany rowerowo. Ruszamy najpierw obejrzeć stary drewniany kościół na cmentarzu pw. Świętych Fabiana i Sebastiana, zbudowany w 1557 roku. Następnie ruszamy obejrzeć właściwy kościół w Kłodawie, "Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny - obecnie kościół parafialny. Wybudowany w XVIII wieku (ukończony w 1755 roku) w stylu późnobarokowym, wnętrze rokokowe. Znajduje się tam ambona w kształcie łodzi oraz kielich z 1707 roku." [wiki] Dalej już ruszamy w stronę Kopalni Soli w Kłodawie i jako, że dziś sobota to kopalnia nie pracuje i nie ma nikogo kto mógłby użyczyć pieczątek dla Cyklistów z Włocławka do książeczek z PTTK. Kierujemy się na krajową dwójkę i dojeżdżamy do Chodowa, gdzie znajduje się ponad 400letni dąb oraz trochę starszy drewniany kościółek. Tutaj też był pierwszy kapeć, jednemu w rowerzystów w przednią oponę wbił się kolec od akacji. Wymiana dętki i ruszamy dalej, wciąż krajówką i dojeżdzamy do Krośniewic. Tam robimy mały odpoczynek na rynku, kilka zdjęć, rozmowa i tniemy dalej turystycznym tempem. Mieliśmy po drodze podjechać pod miejsce urodzenia gen. Andersa, jednakże przeoczyliśmy to. Mijamy przepiękne jezioro Lubieńskie i zatrzymujmy się na rynku w Lubieniu Kujawskim. Pytają mnie czy odrazu lecę na Chodecz i do domu czy też jadę razem z nimi do Włocławka. Jeśli jestem już tak blisko to głupio byłoby rezygnować, tym bardziej, że nie byłem jeszcze rowerem we Włocławku. Jedyny problem jaki wówczas miałem to zaopatrzenie żywnościowe, ale wspomogli mnie. Nie przygotowałem się na dłuższą podróż. Dalej przejeżdżamy przez Kowal i na obrzeżach Włocławka wjeżdzamy na starą, ponad 30letnią ścieżkę rowerową. Ścieżka była asfaltowa, aczkolwiek asfalt ten byl spękany już od korzeni drzew, które za wszelką cenę chciały wydostać się na zewnątrz. Jechać po tym na kolarce na slickach (700x23c) lekko się obawiałem czy nie złapie kapcia, a trochę igliwia tam leżało. Ścieżką jechać trzeba, bo na krajówce stoi policja i wyłapuje rowerzystów. Dobijamy się nad Wisłę. Mmm... piękna jest. Można sie zapatrzeć bez końca. Trochę pogadania, kilka zdjęć i powoli każdy się rozjeżdza. Jeden pan z Włocławskiego Krajoznawczego Klubu Rowerowego (WKKR) odprowadził mnie na drogę wylotową z Włocławka na Chodecz i pokierował co i jak dalej. Godzina 19:08 żegnamy się, na liczniku 83km ze średnią 20.01km/h. Dalej śmigam już sam. Godzina 19:27 wyjeżdzam ostatecznie z Włocławka. Po 43km samotnej jazdy zatrzymuje się na momencik u kumpla w Katarzynie (obok Przedcza), godz. 20:56 ruszam dalej. Szybki powrót z lekkim wiatrem w plecy.

Kłodawa, plac przed kościołem © Marthin

Kategoria >100 km, Szosa, Towarzysko

Samotna wycieczka

Piątek, 1 maja 2009 · dodano: 02.05.2009 | Komentarze 2

Rozpoczęcie majowego kręcenia. Najpierw do Bierzwiennej (5,6km w jedną) po chleb, bo w Kłodawie o g. 15tej już nigdzie nie było. Następnie krótka rundka Kłodawa-Koło-Dąbie-Kłodawa. Po wszystkim na działkę na grilla. :D

Wszędzie można podziwiać już przepiękny żółciutki rzepak. Jest cudowny. Nie mogłem nie zrobić kilku zdjęć z udziałem właśnie rzepaku. Do Koła krajową dwójką, ruch niewielki, tiry nie kursowały. Dalej już normalnie do Dąbia [263] i do Kłodawy.

Happy Tree © Marthin

Majowa sceneria © Marthin

Dąbie nad Nerem wita © Marthin

Wiatraki © Marthin

Road © Marthin

Fanti © Marthin

[imgg title="It's me" width="600" height="374" author="Marthin"]http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,51174,its-me.jpg[/img]